Jakie powinno być LOGO?
Głównym celem logo jest pomoc w odróżnieniu jednej marki od drugiej. Powinno mieć unikalną i charakterystyczną formę graficzną. Z pewnością powinno być łatwe do zapamiętania, oryginalne i przejrzyste, a jednocześnie powinno ukazywać charakter prowadzonej działalności. Dobrze dobrane i zaprojektowane, korzystnie wpłynie na budowanie wizerunku oraz markę firmy.
To co odróżnia dobre logo od tych przeciętnych to:
PROSTOTA
ROZPOZNAWALNOŚĆ
PONADCZASOWOŚĆ
JASNOŚĆ PRZEKAZU
LOGO to nie to samo co LOGOTYP
Warto wspomnieć, że na Twoje LOGO mogą składać się takie elementy jak: LOGOTYP, SYGNET i TAGLINE, a zatem sformułowanie logotyp nie znaczy dokładnie to samo co logo, choć będzie tak, gdy zrezygnujemy z sygnetu i tagline’u.
W procesie tworzenia Twojego LOGO, należy uwzględnić szereg zasad, wykazać się kreatywnością, przetestować wiele możliwości i ustawień, dostosować kolorystykę, kształty i typografię, sprawdzić przydatność LOGA / SYGNATURY w różnych formatach i w kontrze, stworzyć warianty wielkości i na koniec przygotować pliki wektorowe do dalszego wykorzystywania. Jest to proces, któremu należy poświęcić należytą uwagę i odpowiedni czas, po to by potem, przy pomocy, powstałego znaku budować identyfikację Twojej firmy w sposób satysfakcjonujący i przynoszący rzeczywiste korzyści.
Jak przebiega proces realizacji?
Wstępne Ustalenia
W pierwszej kolejności ustalamy szczegóły projektu. Tutaj pożądany jest brief.
Im więcej poznamy informacji na temat Twojej firmy oraz Twoich oczekiwań względem projektu, tym łatwiej będzie stworzyć logo najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb.
Projektowanie Logo
Mając na uwadze przekazane uwagi, rozpoczynamy prace nad projektem i przygotowujemy kilka wstępnych propozycji logo. Ten najbliższy Twoim oczekiwaniom dopracujemy do momentu pełnej akceptacji, bez limitu poprawek.
Realizacja
Po zaakceptowaniu projektu przygotowujemy logo w różnych niezbędnych formatach: wektorowych, rastrowych oraz ich wszystkie wersje kolorystyczne i wielkościowe oraz opracowujemy Brand Book.
Przekazanie plików
Po zrealizowaniu projektu i przygotowaniu wszystkich wersji, przekazujemy do klienta komplet materiałów, wraz z wszelkimi prawami autorskimi i majątkowymi do wykonanego projektu.
Co otrzymasz?
Przygotujemy dla Ciebie komplet plików, w różnych formatach. Wśród nich znajdziesz profesjonalne pliki wektorowe oraz rastrowe, na potrzeby druku oraz internetu, do zastosowania na różnych nośnikach.
Trzy projekty wstępne
Po przekazaniu nam swoich wytycznych, a najlepiej brief’u, przygotujemy co najmniej 3 wersje propozycji na Twoje logo.
Wyjątkowe Logo
Otrzymasz profesjonalny wizerunek Twojej marki. Podstawa dla materiałów brandingowych, które potrzebujesz.
Formaty Plików Logo
Komplet plików wektorowych oraz rastrowych, na potrzeby druku oraz internetu:
ai, pdf, eps, jpg, png.
Wersje Kolorystyczne
Oprócz podstawowej wersji kolorystycznej, otrzymasz również wersję: achromatyczną, monochromatyczną oraz kontrę.
Wersje wielkościowe
W zależności od zamówienia przygotowujemy logo w wersji dużej, średniej i małej – sygnatura do wykorzystania na różne płaszczyzny.
Mini Brand Book
Karta informacyjna, zawierająca podstawowe dane, takie jak: typografia oraz wartości kolorystyczne, wykorzystane do budowy logo.
Przekazanie Praw
Umowa przekazania autorskich praw majątkowych. Od tej pory logo jest w 100% Twoją własnością, do dowolnego wykorzystania.
Wsparcie w razie zmian
Gdyby się zdarzyło, że będziesz potrzebował zmodyfikować swoje logo, wówczas możesz oczywiście liczyć na naszą pomoc.
GRATIS! Projekt wizytówki
Do każdego zamówionego projektu logo, wzór wizytówki firmowej GRATIS! Możliwość wyboru projektu z trzech przedstawionych kreacji graficznych, przygotowanie do druku oraz przekazanie pliku źródłowego w formacie ai oraz pdf.
PROJEKTUJĘ, AŻ BĘDZIESZ W 100% ZADOWOLONY.
Tworzę również kompleksową identyfikację wizualną, spójną graficznie z projektem logo – więcej >
Ile kosztuje projekt logo i jak zamówić?
Koszt projektu uzależniony jest od oczekiwań klienta względem jego kombinacji i zaawansowania. Skontaktuj się ze mną i opisz w kilku słowach czym zajmuje się Twoja firma, z czym ma się kojarzyć znak firmowy oraz jaki styl najbardziej Ci odpowiada, a ja przekażę Ci informację na temat kosztów.
Warto byś się zastanowił:
- określ grupę docelową Twojej firmy
- Twoje logo będzie funkcjonowało głównie … (np. w internecie, na opakowaniach, jako znak wodny itd)
- określ sposób działania Twojego klienta
- podaj swoją konkurencję, najbliższą i najmocniejszą
- jakie skojarzenia chciałbyś połączyć ze swoim logiem? (np. produkt naturalny – miód)
- jaki zestaw cech chcesz promować swoim logiem? (ciepło? pewność? szybkość? wysoki standard? harmonię? radość? energię? stabilność? elegancję? tradycję? itp.)
- w jakim stylu chciałbyś widzieć swoje logo? (np. podoba mi się logo Disney’a)
- czy logo ma zawierać tylko logotyp?
- czy chcesz mieć w logu sygnet?
- czy chcesz by do loga dołączyć tagline (hasło firmowe, dodatkowy opis)?
- czy znasz już nazwę firmy i wszystkie pozostałe hasła Twojego loga?
- czy chcesz by docelowo było achromatyczne (czarne), monochromatyczne (odcienie szarości), a może z akcentem koloru? (jaki najchętniej widziałbyś kolor w swoim logu?)
- czy potrzebujesz różne wielkości tego loga, w tym sygnet?
- sugestie, co można wykorzystać, a czego nie należy (np. wskazany jest plaster miodu, pszczoła, miód, ale nie dozwolony symbol piramidy i żądło …).
- powiedz co lubisz (np. porządek, czystość, kolor zielony itp.) i czego nie lubisz (np. kawy, lasu, owadów, koloru żółtego itd.) – wbrew pozorom to mogą być bardzo istotne informacje…
- czy w logu ma się znaleźć jakiś element zastrzeżenia towaru (np: ® lub © lub ™ )?
- czy są jakieś ograniczenia prawne i kodeksy branżowe oraz dane techniczne wymagane na terenie wykorzystania marki?
- czy wystarczy Ci karta Mini Brand Book, a może potrzebujesz księgi znaków?
- na kiedy potrzebujesz gotowy projekt loga?
Odpowiedź na te pytania znacznie ułatwi mi przygotowanie dla Ciebie wyceny.