Profesjonalna strona firmy


Dzisiaj liczy się Pierwsze wrażenie, a ponieważ wszyscy mają połączenie z internetem, więc dla Twojego sukcesu niezbędna jest profesjonalna strona firmy.

Gdy klient czegoś potrzebuje, w pierwszej kolejności poszuka tego właśnie w sieci. Są to informacje o produktach, usługach, lokalizacji firm, godzinach pracy itd. To dlatego posiadanie nawet prostej strony internetowej, która jest dobrze zaprojektowana, może dać Ci przewagę w branży, a jeśli jesteś producentem, może otworzyć nowe rynki i rozwinąć Twój biznes. Profesjonalna strona pozwala zwiększyć sprzedaż – według niektórych zestawień statystycznych nawet o 70%. Poza tym obecność w internecie przekonuje klientów, że Twoja firma jest solidna i rzetelna.

Na dzień dzisiejszy, tworzenie stron internetowych najczęściej odbywa się poprzez wykorzystanie języka HTML 5, kaskadowych arkuszy stylów CSS 3, języka skryptowego JavaScript oraz PHP oraz systemu zarządzania relacyjnymi bazami danych MySŌL. Pamiętajmy, że to nie jedyne technologie lecz najczęściej wykorzystywane ze względu na ich możliwości oraz bezpłatny dostęp.

Dzisiaj jednak nie trzeba już znać wysoko rozumianego kodowania, by stworzyć własną stronę. Powstało w sieci wiele kreatorów wspomagających ten proces jak np. winx czy systemów projektowych jak Word Press.


RODZAJE stron internetowych


Podział stron internetowych, odnosi się zwykle do ich przeznaczenia, a cel powstania strony warunkuje zaprogramowanie konkretnych funkcji.

Dzisiaj jednak te sztywne granice zacierają się, gdyż strona ma służyć kilku różnym celom – na przykład jest stroną firmową, ale ma także moduły umożliwiające zakup produktów, zatem staje się jakąś formą sklepu internetowego. Inny podział dotyczy sposobu, w jaki strony zostały zaprojektowane. Poniżej przedstawiamy typy stron www, podzielone zgodnie z ich przeznaczeniem oraz sposobem tworzenia.

Wizytówka

Wizytówka to strona, która zawiera absolutnie podstawowe informacje o firmie. Obecnie ten rodzaj jest spotykany nieco rzadziej od kompletniejszych stron firmowych – zdecydowana większość internautów bowiem, wchodząc na stronę firmy, oczekuje dostępu do pełnych wiadomości na temat przedsiębiorstwa i jego oferty. 

Wykorzystywane są obecnie głównie jeśli:
· strona ma być zaledwie wsparciem innych działań
· firma chce tylko zaistnieć w sieci
· właściwa strona jest w budowie / przebudowie.

Blogi

Blogi, pierwotnie były odpowiednikiem pamiętników, chociaż w gruncie rzeczy, służyły głównie jako medium do publikacji różnych treści – przemyśleń, artykułów, opowiadań, przepisów i wielu innych. Okres świetności mają za sobą, ale wciąż pełnią ważną funkcję. Dzisiaj przyjmują formę tematyczną i coraz częściej wykorzystywane są na stronach firmowych, dostarczając merytorycznego wsparcia dla oferty firmy, budowania wizerunku marki oraz przyciągnięcia klienta poprawiając pozycjonowanie strony w Google.

One Page

Strony typu One Page – zgodnie ze swoją nazwą – składają się tylko z jednej strony, niewymagającej przechodzenia do żadnych podstron, po której poruszamy się „scrollując”. zakładki przewijając ekran do odpowiedniego miejsca.

Multi Page natomiast, poza stroną główną, zawiera dowolną ilość podstron (wystarczy jedna). Pozwala to na prezentację dużych ilości treści w uporządkowany sposób.

Stosuje się tu często efekt Parallax – wrażenie przewijającego się tła.

Strona firmowa

Głównym celem strony tego typu jest prezentacja firmy i jej oferty. Dzięki niej klienci mogą łatwo znaleźć wszystkie potrzebne im informacje, co pozytywnie wpływa na lojalność wobec marki oraz na sprzedaż. Taka strona to też podstawa e-marketingu, pozwalającego przyciągnąć nowych odbiorców. W zależności od potrzeb, strona firmy może skupiać się mocniej na profilu firmy/marki – mówimy wówczas o stronie korporacyjnejh, bądź bardziej podkreślać oferowane usługi i produkty -wówczas mamy do czynienia ze stroną produktową.

Serwis internetowy

Serwis to rozbudowana strona firmowa, z wieloma informacjami oraz licznymi, dodatkami, ale też grupa stron internetowych, które zostały powiązane ze sobą, aby zwiększyć ich funkcjonalność np. serwis banku. Te połączenia nie muszą mieć charakteru wyłącznie tematycznego, czego przykładem są serwisy informacyjne.

Portal / Wortal

Portal to rodzaj serwisu, który oferuje zróżnicowane informacje oraz różne dodatkowe funkcje (fora, czaty, katalogi stron, pocztę), a celem jest dotarcie do masowego odbiorcy (np. wp.pl) Musi on być przygotowany do udźwignięcia dużego ruchu i dużej ilości treści.
Wortal jest tematycznie zamkniętą wersją portalu.

LANDING PAGE

To strona przejrzysta, zwykle dość prosta, zawierająca konkretne informacje na jeden, wąski temat, stworzona w konkretnym celu i wykorzystywana do akcji specjalnych (np. konkursów) i kampanii reklamowych. Ma zachęcać do wykonania działania i jest skutecznym narzędziem zwiększającym oglądalność reklam.

e-Sklep

Tutaj głównym celem jest sprzedawanie towarów przez sieć. Sklep taki można rozpoznać po koszyku i przyrównać do wirtualnego katalogu, gdzie składamy zamówienie. Choć skupia się na sprzedaży, zawiera elementy typowej strony firmowej (np. o nas i kontakt), Priorytetem jest tutaj maksymalne ułatwienie klientowi zakupu.


DLACZEGO WordPress?


WordPress powstał jako narzędzie do blogowania, ale przez lata ewoluował i jest obecnie potężną platformą do tworzenia stron internetowych i solidnym system zarządzania treścią (CMS).

WordPress dostępny jest w wersji angielskiej jak i polskiej. Ponadto w Internecie dostępna jest w obu językach bogata baza wiedzy tworzona przez społeczność WordPressa: dedykowane fora, blogi, darmowe kursy, lekcje na YouTube itd. To oznacza, że nie trzeba być programistą by umiejętnie zarządzać swoją stroną, a to duża zaleta.

WordPress ma wady i zalety jak każda platforma CMS i nie jest jedyną platformą na rynku, oprócz niej funkcjonuje co najmniej kilkanaście innych. Dwie najważniejsze alternatywy open source dla WordPress to platformy Joomla i Drupal. WordPress przejął już ponad 30% wszystkich pracujących witryn na świecie.


ZALETY WordPress


Przede wszystkim WordPress jest łatwy w użyciu i bardzo elastyczny, dlatego dzięki WordPressowi możesz tworzyć różnego typu strony internetowe. Prostota użycia, funkcjonalność, intuicyjność …, to powody, dlaczego WordPress stał się tak popularny.

Prostota

WordPress jest najbardziej intuicyjnym w obsłudze systemów zarządzania treścią, jaki kiedykolwiek powstał na świecie. Panel administracyjny jest przejrzysty i dobrze zaplanowany. Zarówno zarządzanie ustawieniami, jak i aktualizacje są zrozumiałe nawet dla osoby początkującej. Zarządzanie treścią nie wymaga umiejętności kodowania. WordPress jest łatwy do dostosowania za pomocą motywów i wtyczek.

Łatwość w użyciu

WordPress jest bardzo łatwy w obsłudze i dzięki temu zyskał taką popularność. Nie wymaga znajomości PHP czy HTML, tak jak jego konkurenci np. Drupal czy Joomla. WordPress ma wbudowaną prostą formę funkcji instalowania wtyczek i szablonów czyli motywów, które można używać w bardzo intuicyjny sposób i dzięki nim zmieniać funkcjonalność strony. Po prostu wybierasz odpowiedni motyw lub wtyczkę i klikasz, aby go zainstalować.

Funkcjonalności

WordPress jest codziennie rozwijany przez programistów, którzy tworzą nowe motywy oraz wtyczki, a te są dostępne w wersji darmowej lub komercyjnej. Można go szybko dostosować do własnych potrzeb, zwłaszcza przy pomocy wtyczek i motywów, które pozwalają w prosty sposób zmienić WordPressa w stronę firmową, Strone e-learning, sklep internetowy, a także rozbudowany portal.

Intuicyjne zarządzanie

WordPress posiada rozbudowane możliwości edycji tekstów, zarządzania menu strony itd. Za pomocą wtyczek możesz w prosty sposób dodać nowe funkcje. Posiada bardzo wygodny i intuicyjny w użyciu edytor Gutenberg do tworzenia nowych treści, grafiki, filmów, wyboru kategorii itd.

Motywy WordPress

Motywy nazywane też szablonami lub skórkami są odpowiedzialne za wygląd całej strony. Motywy są łatwe do skonfigurowania, ponieważ wiele z nich ma własny panel opcji, który pozwala np. na zmianę kolorów, przesyłania logo, zmianę tła, tworzenie sliderów itd.

W internecie są zarówno darmowe jak i płatne motywy nawiązujące do różnej tematyki. Płatne motywy posiadają specjalne wsparcie oraz bezpłatne aktualizacje.

Wtyczki (plugins)

WordPress posiada kilkanaście tysięcy darmowych wtyczek dostępnych w tzw. repozytorium oraz płatnych wtyczek ze wsparciem twórców. Daje to dostęp do ogromnej kolekcji rozszerzeń, dodatków i wtyczek, dzięki którym możesz rozwijać swoją stronę i robić wszystko co chcesz i to często bez znajomości skomplikowanego kodu, co daje w zasadzie nie ograniczone możliwości.

Sklep internetowy

WordPress w połączeniu z WooCommerce to świetna platforma dla sklepu internetowego. Stroną i sklepem można zarządzać za pomocą jednego panelu. WooCommerce jest obecnie najczęściej wybieranym rozwiązaniem dla sklepów internetowych i posiada 25% udziału w rynku e-Commerce na świecie. Jest to platforma łatwa do wdrożenia, posiada praktycznie nieograniczone możliwości dalszej rozbudowy oraz oferuje liczne rozszerzenia, takie jak płatności, wysyłki itp.

Przyjazny SEO

WordPress jest tworzony zgodnie ze standardami SEO i lubi się z wyszukiwarką Google. Dzięki odpowiednim wtyczkom np. Yoast, jest przyjazny dla urządzeń mobilnych oraz staje się profesjonalną platformą do pozycjonowania SEO co powoduje większą widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Pełna kontrola mobilna

Decydując się na WordPressa jako CMS masz pełną kontrolę nad Twoją stroną internetową. Każda współczesna strona WordPress jest stroną responsywną RWD, którą świetnie zarządzisz także na urządzeniach mobilnych – tabletach i smartpfonach.

Możliwość optymalizacji

Możesz sprawić, że Twoja strona stanie się bardzo szybka i wykorzystasz wszystkie najlepsze praktyki SEO, aby przyciągnąć nowych użytkowników.

Integracje

Ze względu na swoją popularność, prawie wszystkie popularne narzędzia wielu firm mają już integrację dostępne dla WordPress. Twoje oprogramowanie do marketingu, newslettery, narzędzie do generowania leadów, narzędzia SEO, oprogramowania CRM będą działać z WordPressem.

Brak opłat

WordPress jest całkowicie darmowy i otwarty (open source). Możesz go pobierać, instalować, a nawet modyfikować. Co najważniejsze panel administracyjny WordPressa przypomina o darmowych aktualizacjach systemu oraz aktualizacjach wszystkich wtyczek.

Skalowalność

System WordPress jest skalowalny, czyli taki, który będziesz mógł rozwijać w przyszłości do sprawnego działania w warunkach stale rosnącej liczby użytkowników. System WordPress można skalować i rozwijać, tak aby pracował z akceptowalną wydajnością. Rozbudowę można przeprowadzić przez dołączanie kolejnych zasobów, funkcji oraz przez zwiększanie procesorów serwera.

Hosting (serwer)

WordPress jest bezpłatny, ale do zainstalowania go potrzebujesz nazwy domeny www i hostingu (serwer). Dzięki temu WordPress daje pełną kontrolę nad Twoją stroną internetową. Jesteś właścicielem i kontrolujesz wszystkie pliki i informacje zapisane w bazie danych. Nie jesteś związany z firmą hostingową i możesz przenosić Twoją stronę w dowolne miejsce.

Społeczność WordPress

WordPress posiada dużą społeczność użytkowników zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, którzy udzielają bezpłatnego wsparcia pisząc na blogach, na forach dyskusyjnych, czy w grupach na Facebooku. WordPress ma przede wszystkim ogromną społeczność internetową w języku angielskim, ale również silne wsparcie w języku polskim.


WADY WordPress


Nie ma doskonałych produktów i WordPress również posiada wady, które warto poznać zanim wybierzemy właśnie tą platformę do stworzenia własnej strony internetowej.

Podstawy kodowania

Teoretycznie do korzystania z WordPresa nie trzeba znać języków programowania takich jak: HTML i CSS czy PHP. W praktyce jednak jeśli zechcesz zaingerować w układ czy strukturę motywu czy jego wygląd, znajomość zasad kodowania będzie niezbędna i znacznie ułatwi codzienną edycję strony. Wielu początkujących użytkowników zdobywa te podstawowe umiejętności podczas korzystania z WordPress.

Wydajność

Wtyczki, które z jednej strony są zaletą WordPresa, z drugiej strony stanowią jego wadę. Zbyt duża ich ilość wpływa niekorzystnie na wydajność strony opartej o WordPress, dlatego warto ograniczać ich ilość.

Bezpieczeństwo

WordPress, ze względu na swoją popularność, chętnie jest atakowany i narażony na wirusy. Drogą do ataku stanowią np. nieaktualizowane wtyczki – zwłaszcza, gdy jest ich zbyt dużo. Dlatego ważną praktyką jest robienie aktualizacji – WordPressa, motywów i wtyczek oraz robienie kopii zapasowych strony (back-up). Można zautomatyzować wszystkie te prace, ale nadal wymagają one uwagi administratora.

Wtyczki (plugins)

Duży wybór wtyczek przeznaczonych do jednego zadania, sprawia, że wybór właściwej wtyczki, jest trudny i bez wiedzy oraz doświadczenia – czasochłonny, zatem najzwyczajniej wymaga testów.


Dla kogo jest WordPress?


Ponieważ WordPress jest systemem otwartym, co pozwala na modyfikowanie kodu i dostosowywanie go do indywidualnych potrzeb, jest najlepszym rozwiązaniem dla osób prywatnych i firm, które chcą rozwijać swoje działania w Internecie w przyszłości i chcieliby to robić swobodnie, a przede wszystkim samodzielnie.

Wybierz WordPressa jeśli:

  • chcesz korzystać z zaawansowanych i profesjonalnych możliwości WordPressa
  • jesteś nastawiony na szybki rozwój i wzrost
  • zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu SEO i chcesz osiągnąć przewagę konkurencyjną
  • pragniesz dostosować oprogramowanie do swoich potrzeb, cenisz dużą elastyczność i nowe technologie
  • dostrzegasz ograniczenia rozwiązań stron opartych o dedykowane CMSy
  • chcesz uniknąć skomplikowanych stron pisanych w HTMLu.

Powinieneś o tym wiedzieć


Moment w którym zobaczysz stronę własnej firmy w internecie jest radosnym przeżyciem, ale nim do tego dojdzie, trzeba przebrnąć przez cały szereg nieodzownych procedur i uwzględnić sporo zasad, co naturalnie wiąże się z czasem i kosztami. Nawet jeśli kwestie te rozwiąże za Ciebie firma, której to zlecisz, warto byś o tym wiedział, jeszcze zanim podejmiesz decyzję o stworzeniu własnej strony.

Wybór dobrej nazwy domeny

Nazwa domeny (adres strony) powinna być zapamiętywalna i przyciągająca uwagę. Dobra nazwa to taka, która ułatwi przyszły wzrost i rozwój – daje swego rodzaju swobodę.

Istnieją dwa typy domen najwyższego poziomu:

  • krajowe (kod kraju) – zawsze dwuliterowe np. Polska – .pl
  • funkcjonalne np. .org, .biz, .info

Po wybraniu nazwy domeny należy potwierdzić jej dostępność i kupić ją (koszt ok 30 zł netto) za pośrednictwem rejestratora domen, czym zajmują się firmy hostingowe.

Profesjonalny hosting

Hosting  oferuje technologię i usługi niezbędne do przeglądania stron w internecie.
Każda strona tego wymaga, ważne by usługi te były bezpieczne, skalowalne i z dobrym wsparciem technicznym, bo to fundament. Dzięki hostingowi, użytkownicy odwiedzający adres Twojej strony mogą wyświetlać jej treści przechowywane na serwerze.

Usługi te sprzedawane są w abonamencie rocznym lub miesięcznym. Koszt hostingu kształtuje się w wysokości od 50 zł za pakiet roczny, w zależności od wybranej firmy, technologii i wsparcia.

Wybór systemu zarządzania treścią

Do stworzenia strony firmowej przydałaby się platforma CMS. Pozwala ona na zbudowanie dobrej struktury i rozbudowanej treści (wiele podstron, a zwłaszcza wisów), tak aby strona miała wysoką pozycję w wyszukiwaniach. Dobrym wyborem jest CMS, który daje łatwość obsługi i rozwój w przyszłości.

Dobry CMS pomoże Ci stworzyć i utrzymać stronę firmową, bez potrzeby dużej wiedzy technicznej takiej jak np. kodowanie. Popularnym system do tworzenia i zarządzania stronami jest oczywiście WordPress, a jego dynamiczny rozwój, daje szereg możliwości ingerowania w funkcjonalność i wygląd strony.

Wdrożenie platformy e-commerce

Jeśli planujesz sprzedawać produkty i usługi za pośrednictwem strony, lub ma być ona platformą B2B dla Twojej firmy, będziesz potrzebować odpowiedniej technologii. Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie i chcesz udostępnić płatności i inne funkcjonalności użytkownikom, musisz wdrożyć rozwiązania e-commerce w środowisku WordPressa.

WooCommerce, jako wtyczka do WordPressa, jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie i może zmienić stronę firmową WordPress w sklep internetowy.

Określenie celu strony internetowej

Strona musi wyraźnie pokazywać, czym się zajmuje firma, co oferuje. Przemyśl cel nowej strony, przeanalizuj Twoją aktualną ofertę, do kogo jest kierowana, co dokładnie chcesz osiągnąć za pomocą nowej strony firmowej, a może chcesz zaktualizować już istniejącą?Celem strony firmowej jest informacja o Twojej firmie. Celem sklepu internetowego jest sprzedaż itd.

Wyraźny i jasny opis firmy

Niezależnie od tego jaką tworzysz stronę, to przy pierwszym wejściu klient musi widzieć, co robi Twoja firma. Zastanów się, co chcesz przekazać potencjalnym klientom, pokarz wyjątkowość Twojej firmy lub odnieś się do tego co decyduje o tym, że klient wybierze właśnie Ciebie. Jeśli nie wiesz jak rozplanować podstrony, to przejrzyj projekty stron Twojej konkurencji.

Profesjonalny projekt strony firmy

Aby przyciągnąć i zatrzymać Klientów na stronie, musisz zadbać o dwa aspekty:

  • projekt graficzny 
  • funkcjonalność UX (User Experiance).

Aby witryna przyciągała odpowiedni ruch, jej wygląd powinien robić dobre wrażenie na odwiedzających, a jej interfejs być intuicyjny w obsłudze.

Optymalizacja
SEO

SEO to zestaw praktyk, aby zapewnić stronie widoczność i pozycję w wyszukiwarkach oraz szybkie załadowanie. SEO obejmuje m.in: słowa kluczowe, optymalizację, szybkie ładowanie, responsywność, bezpieczeństwo, certyfikat SSL, linkowanie zewn. i wewn. oraz do mediów społecznościowych oraz pozytywne recenzje online.

Statystyki strony firmowej

Dane na temat odwiedzin i konwersji na stronie, pomogą rozwijać stronę firmy i niwelować jej słabe strony, a więc zwiększyć pozycję w wyszukiwarce. Pomocne w tym są narzędzia: Google Analytics i Google Search Console.

Narzędzia te można użyć do śledzenia następujących rodzajów informacji:

  • Odwiedziny strony
  • Liczba wyświetleń
  • Współczynnik odrzuceń
  • Średni czas spędzony na stronie
  • Aktywni użytkownicy
  • Błędy indeksowania
  • Uszkodzone linki na stronie
  • Słowa kluczowe
  • Linki zwrotne
  • Dane o użytkownikach
  • Konwersje danej akcji (ilość).

Ciągły rozwój i publikowanie

Strona firmy nie powinna być jedynie utworzona, ale powinna być regularnie rozwijana i aktualizowana. Cokolwiek zmieni się w działalności Twojej firmy, powinno natychmiast znaleźć się na stronie. Dodawaj posty na blogu o bieżących wydarzeniach, produktach i ofertach oraz aktualnościach. Komunikuj się z potencjalnym klientem, zarówno ilością treści, jak i jej aktualnością, bo obie te sprawy są ważne dla wyszukiwarek. Stwórz plan publikowania wysokiej jakości artykułów, postów na blogu i na stronach zewnętrznych z linkami do Twojej strony firmowej i rób to tak często jak to tylko możliwe. Wówczas osiągniesz wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i zachęcisz użytkowników do powrotu na Twoją stronę.

Strona w mediach społecznościowych

Strona firmy powinna informować o wszystkich kanałach mediów społecznościowych, które używa Twoja firma. Najczęstsze miejsca linkowania lub wyświetlania treści z mediów społecznościowych to stopka, menu, pasek pomocniczy, dodatkowe menu.

Media społecznościowe takie jak: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy Youtube, to najlepszy sposób na zwiększenie liczby odbiorców i informowania Klientów o tym, co dzieje się w Twojej firmie. Za każdym razem, gdy aktualizujesz stronę Twojej firmy, opublikuj te informacje w mediach społecznościowych.

Administrowanie stroną firmy

Aby mieć skuteczną stronę firmową, która ma ponadto wysokie wyniki Google, musisz o nią dbać co wymaga administrowania. Musisz mieć pewność, że jest odpowiednio utrzymywana, robione są kopie zapasowe i aktualizacje.

W WordPressie, wszystkie wtyczki muszą być aktualne, w przeciwnym razie, stronie grozi zhackowanie lub zawirusowanie. Jako nazwy użytkownika, nie używaj domyślnego „admin”. Ustawiaj silne hasło. Sprawdzaj, czy masz zainstalowaną ostatnią, stabilną wersję WordPressa. Sprawdzaj czy nie ma wirusów. Można skorzystać z szeregu narzędzi dla webmasterów, które e-mailem powiadomią administratora o problemach na stronie.


PROJEKT strony w WordPress


Skoro wiemy już jakie są rodzaje stron i mamy ogólny zarys możliwości WordPressa, to przystępując do budowania swojej strony powinniśmy określić:

Jaki rodzaj strony preferujemy – CEL

  • czy ma to być jedynie wizytówka zawierająca podstawowe dane na temat firmy, jej usług, produktów?
  • czy strona stworzona zgodnie z najnowszymi trendami graficznymi, z ciekawymi funkcjonalnościach oraz szczególnie przyjazna dla Google?

Ma być prosta czy rozbudowana

Jeżeli strona ta ma być przeznaczona dla małej firmy, jednoosobowej, na pewno nie będzie ona rozbudowana i będzie posiadać jedynie podstawowe podstrony jak: O nas, Oferta, Kontakt. Jeżeli jednak strona ma być przeznaczona dla dużej firmy, mówimy tu o stronie z rozbudowaną strukturą, projektem graficznym oraz licznymi funkcjonalnościami.

Planowane funkcje strony

Dodatkowe funkcjonalności i moduły są to rzeczy które potrafią zwiększyć cenę strony WordPress nawet kilkukrotnie. Mówimy tu o sytuacjach rozbudowy zarówno strony wizytówki, strony rozszerzonej, czy premium. Każda dodatkowa funkcjonalność zwiększa cenę strony WordPress, ponieważ wymaga dodania do strony dodatkowych, często płatnych modułów.

Wybrać dobrego wykonawcę

Strona internetowa, która jest zrobiona szybko, tanio i „profesjonalnie” po prostu nie istnieje i będzie zapewne generować w przyszłości dodatkowe koszty. Profesjonalizm wymaga zarówno nakładu czasu, jak i środków. Aby wybrać dobrze trzeba się natrudzić, porównując np. cenniki na stronie lub wysyłając zapytania ofertowe.


Czas wykonania strony WordPress

Ważnym zadaniem jest wykonanie nie tylko estetycznej, funkcjonalnej strony internetowej, ale przede wszystkim wykonanie jej w sposób profesjonalny. By to osiągnąć i końcowy efekt współpracy satysfakcjonował obie strony, konieczne jest zapoznanie się każdego Klienta z procesem tworzenia strony.

Tworzenie strony internetowej to proces składający się z kilku etapów. Zaczynając od rozmów i negocjacji, poprzez sporządzenie umowy wraz ze szczegółową specyfikacją, analizę, poszukiwanie inspiracji, stworzenie koncepcji funkcjonalno-graficznej, wdrożenie i testowanie. Każdy z tych etapów trwa, kosztuje i często wymaga zaangażowania wielu osób – project managera, grafików, użytecznościowca od UX, programisty. Dokładne określenie czasu potrzebnego na wykonanie strony internetowej zależy oczywiście od poziomu skomplikowania, projektu graficznego i funkcjonalności:

Strona
wizytówka

 to czas od 3-5 dni pracy grafika i programisty

Strona
podstawowa 

to 10 dni do miesiąca pracy grafika i programisty

Strona
rozszerzona

to miesiąc i więcej pracy grafika i programisty

Strona PREMIUM
rozszerzona

to miesiąc i więcej pracy grafika i programisty


ETAPY powstawania strony WordPress


Kontakt
i wycena


Analiza zapytania, oferta z wyceną zakończona podpisaniem umowy

ETAP 1

Projekt
i wdrożenie


Start projektu, UX, projekt graficzny, wdrożenie, rozwój i testy

ETAP 2

Optymalizacja
i SEO


Optymalizacja i dostosowanie strony do wyszukiwarki Google

ETAP 3

Utrzymanie
i rozwój


Administracja, bieżące wsparcie w obsłudze i rozwoju WordPressa

ETAP 4

ETAP 1

KONTAKT i wycena


Zobacz nasz cennik i pakiety, zrób wstępną kalkulację Twojej strony internetowej lub wyceń projekt, złóż zamówienie i podpisz umowę.

Określenie
oczekiwań


Co jest dla Ciebie najważniejsze: jakość, cena, funkcjonalność, atrakcyjna grafika?
Zobacz pakiety

Kalkulacja
kosztów


Zrób wstępną kalkulację Twojej strony dodając funkcje i wygląd jaki oczekujesz.
Dodatkowe funkcjonalności

Indywidualna
wycena


Potrzebujesz indywidualną wycenę strony uwzględniającą specyfikę Twojego projektu?
Napisz do nas

Podpisanie
umowy


Poznaj warunki współpracy, określ niezbędne funkcjonalności podpisz umowę wdrożenia.
Wzór umowy

ETAP 2

PROJEKT i wdrożenie


Rozpoczynamy pracę! Projektujemy graficznie, wdrażamy funkcjonalności, rozwijamy według Twoich sugestii i testujemy przed uruchomieniem.

Projekt


Zbieramy i analizujemy informacje z Twoim udziałem, aby móc szybko i precyzyjnie wdrożyć stronę internetową. Bardzo wskazany (choć nie wymagany) jest tutaj brief określający Twoje oczekiwania.

Akceptacja


Przygotowujemy propozycje na Layout Twojej strony, a wybrany i zaakceptowany przez Ciebie projekt, przechodzi do fazy wdrożenia. Tutaj też ustalamy funkcje strony oraz ich umiejscowienie.

Wdrożenie


Przygotowujemy projekt strony, którego zmiany możesz obserwować on-line. Projektujemy i wdrażamy stronę uwzględniając potrzeby biznesowe i user experience.

Testowanie


Z Twoją pomocą finalizujemy treści na stronie, wprowadzamy niezbędne poprawki, testujemy stronę pod względem błędów oraz wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

ETAP 3

OPTYMALIZACJA i pozycjonowanie


Kolejny krok to zadbanie o pozycję SEO Twojej nowej strony internetowej WordPress i poprawienie wyników wyszukiwania Google.

Uzupełnieniem oferty projektowej jest wsparcie w zakresie optymalizacji i pozycjonowania SEO. Dzięki tym dodatkowym działaniom strona lepiej się pozycjonuje i jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Optymalizacja


Działania podnoszące sprawność działania strony, szybkość ładowania i użyteczności.

Bezpieczeństwo


– Monitoring
– Kopie zapasowe
– Dodatkowe zabezpieczenia
– Aktualizacje bezpieczeństwa.

Pozycjonowanie SEO


Wsparcie indeksowania strony w Google, wdrożenie i konfiguracja narzędzi SEO.

Wsparcie


Wartościowe treści i audyt konkurencji.

ETAP 4

UTRZYMANIE i rozwój


WordPress jest tak prosty, że sam możesz zarządzać stroną, ale jeśli z jakiegoś powodu nie możesz tego zrobić, to możesz zlecić stałą opiekę nad Twoją nową stroną, obejmującą: administrowanie, aktualizowanie i jej rozwijanie.

Administracja


Kompleksowy pakiet usług związanych z bieżącą administracją i bezpieczeństwem strony WordPress.

Rozwój strony


Bieżąca pomoc w obsłudze i rozwoju funkcjonaliści, zmiany treści oraz wyglądu strony WordPress.


Tworzenie strony internetowej to ciągły proces, który należy prowadzić z dbałością, rozwijając stronę oraz ją administrując, aktualizując i monitorując bezpieczeństwo oraz pozycjonowanie. Ważne będzie systematyczne dodawanie nowych treści oraz poszerzanie funkcjonalności.


Ile kosztuje strona internetowa firmy?


Na to pytanie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo zbyt wiele jest zmiennych. Jeśli jednak wiesz czego chcesz od swojej strony internetowej, to poniższe zestawienie pomorze Ci się zorientować w jakich granicach oscylują koszty.

Bierz pod uwagę jedynie strony internetowe tworzone z systemem CMSem, jak WordPress, czyli z panelem, w którym możesz samodzielnie edytować treści na stronie firmy. Strona taka ma lepsze wyniki w wyszukiwarkach ze względu na jej częstsze aktualizacje. Masz też możliwość prowadzenia na niej bloga, portfolio oraz wprowadzania innych zmian i aktualności.

Koszt strony internetowej w agencji interaktywnej zaczyna się od bloga za 500 zł, strony firmowej od 1500 zł, czy strony premium od 3000 zł. Poniżej przybliżony cennik kosztów stron internetowych:

tabela >>


Pakiety stron WordPress:


Strona Wizytówka

1200 PLN / 1400 PLN
+ administracja 100 PLN

  • 1 indywidualny projekt str. głównej
  • 2 modyfikacje projektu
  • Nielimitowane poprawki projektu
  • Czas pracy do 10 godz.

Strona Podstawowa

1600 PLN / 2000 PLN
+ administracja 150 PLN

  • do 5 podstron + Blog
  • Indywidualny projekty str. głównej
  • 4 modyfikacje projektu
  • Nielimitowane poprawki projektu
  • Czas pracy do 20 godz.

Strona Rozszerzona

od 2000 PLN / 2500 PLN
+ administracja 250 PLN

  • do 10 podstron + Blog
  • Indywidualny projekty str. głównej
  • 6 modyfikacji projektu
  • Nielimitowane poprawki projektu
  • Czas pracy do 30 godz.

Strona Premium

od 3000 PLN / 4000 PLN
+ administracja > 250 PLN

  • do 15 podstron + Blog
  • 2 indywidualne projekty str. głównej
  • 8 modyfikacji projektu
  • Nielimitowane poprawki projektów
  • Czas pracy do 50 godz.

Pakiety strony internetowe WordPress – ceny zawierają Rabat -25% dla klientów posiadających wszystkie niezbędne materiały do stworzenia strony internetowej.
Ceny pakietów bez rabatu to: Pakiet Wizytówka 1400 zł netto, Pakiet Podstawowy 2000 zł netto, Pakiet Rozszerzony 2500 zł netto, Pakiet Premium 4000 zł netto.


Modyfikacja to zmiana koncepcji na inną, w znacznym stopniu zmieniająca układ projektu, połączenie elementów z kilku projektów wstępnych lub dodanie innych. Dodatkowe modyfikacje projektu sklepu internetowego od 40 zł/godz.

Poprawka to szczegółowe dopracowanie projektu, zmiana kolorów, dopisanie tekstów, zmiana układu graficznego elementów projektu i inne drobne zmiany.

Dodatkowe funkcjonalności to koszt:


Dodatkowe
podstrony


80

(1 podstrona)

Dodatkowy
język


15%

(do wyceny)

Formularz
kontaktowy


60

(wiadomości do ciebie)

Mapa
Google


60

(Twoja lokalizacja)

Bloog


100

(dla Twoich wpisów)

Newsletter


120

(wysyłaj e-maile do osób zapisanych na listę)

Integracja


30

(z profilami w social mediach)

Portfolio


300

(pokaż swoje prace)

Google
Analitics


100

(statystyki i raporty)

Dostosowanie
WCAG


500

(do wytycznych dostępności)

Kalendarz
rezerwacji


350

(dla Twoich usług)

Ekspresowa
realizacja


30%

(do wyceny / 14 dni zamiast 30)


Nie wolno zapominać także o kosztach hostingu i domeny, które zazwyczaj w podstawowej wersji wynoszą ok 150 zł rocznie.

więcej >>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *