IDENTYFIKACJA WIZUALNA
IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Projektowanie Identyfikacji Wizualnej Firm


Dobrze zaprojektowana tożsamość marki to coś więcej niż tylko logo, to WSZYSTKIE elementy, które składają się na identyfikację wizualną Twojej firmy, dodają jej osobowości, a wraz z rozwojem marki budują jej pozycję i dalszy rozwój.

Co to jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna buduje wiarygodny i profesjonalny wizerunek Twojej firmy. Interesujące i spójne projekty graficzne stanowią jej podstawę i sprawiają, że marka pozostaje rozpoznawalna przez potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.

zalety

ZALETY identyfikacji

Jest nośnikiem najważniejszych informacji o marce, wykorzystując określone elementy graficzne, kolorystykę czy kształt. Odwołuje się do łatwo identyfikowalnych przez odbiorców, zbiorów skojarzeń.

 – Buduje spójny obraz marki w świadomości odbiorcy, poprzez przestrzeganie zasad identyfikacji wizualnej, dzięki czemu powstaje jednolity i profesjonalny wizerunek marki bez względu na wykorzystywany kanał i formę komunikacji.

Wspiera tworzenie emocjonalnych przeżyć odbiorcy, bo marka to coś więcej niż tylko produkty i usługi. To strategicznie przeanalizowany zbiór emocji i wartości, z którymi konsumenci mogą się utożsamiać, a co za tym idzie, zdecydować się na skorzystanie z tej, a nie konkurencyjnej oferty.

Wyróżnia markę na tle konkurencji, zarówno na płaszczyźnie bezpośrednich różnic wizualnych, jak i wartości komunikowanych.

wady

WADY identyfikacji

– Nie są zbyt istotne i dotyczą jedynie ograniczenia późniejszej swobody w dowolności projektowania i konieczności ścisłego przestrzegania określonych założeń i zasad briefu oraz księgi znaków.

jak powstaje kreacja graficzna

Jak powstaje kreacja graficzna?

– Projektowanie identyfikacji wizualnej zaczyna się od przemyślanej strategii marketingowej. W pierwszej kolejności należy jak najlepiej przeanalizować powierzoną markę i jej otoczenie, czyli poznać jej wartości, zrozumieć specyfikę branży, grup docelowych, produktów. Ważne jest przyjrzenie się działaniom konkurencji.

– Opierając się na takich informacjach można sprofilować brand i przypisać mu określone cechy, najlepiej obrazujące jego charakter. Wtedy do akcji wkracza projekt graficzny, który przekłada te wstępne koncepcje na konkretne propozycje wizualne. Te z nich, które najlepiej oddają komunikacyjne założenia są przedstawiane klientowi. Po otrzymaniu akceptacji, wybrana kreacja graficzna jest finalnie dopracowywana.

– Ostatnim możliwym etapem prac, jest przygotowanie tzw. księgi znaku, czyli zbioru zasad dotyczących wykorzystywania logotypu, kolorystyki i kroju pisma w różnych kanałach, przez które marka komunikuje się ze swoim otoczeniem. Z reguły tego typu dokumenty zawierają także dodatkowe projekty graficzne materiałów firmowych. Dzięki temu klient ma pewność, że wszystkie materiały tworzone na potrzeby działań marki, zachowają jednolity, spójny charakter.

– Późniejsze działania marketingowe oparte są na powyższych, ściśle ustalonych zasadach.


Co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej firmy?


W skład identyfikacji wizualnej wchodzą spójne wizerunkowo elementy takie jak: logo firmowe, księga znaku, wizytówki oraz pozostałe dokumenty firmowe, kolorystyka, typografia, szablony materiałów reklamowych, opakowania produktów, strój pracowników, gadżety firmowe, oznakowanie aut, czy wygląd budynków i charakterystyczny wystrój wnętrz. Czyli wszystko to, po czym można rozpoznać naszą firmę wizualnie.


Jak przebiega proces realizacji?


Wstępne Ustalenia

IDENTYFIKACJA WIZUALNA wstępne ustalenia

W pierwszej kolejności ustalamy  szczegóły projektu. Tu przydałby się brief.
Im więcej poznamy informacji na temat Twojej firmy oraz Twoich oczekiwań względem projektu, tym łatwiej będzie nam stworzyć grafikę najlepiej dopasowaną do Twoich potrzeb.

Projektowanie

IDENTYFIKACJA WIZUALNA - projektowanie

Mając na uwadze przekazane uwagi, rozpoczynamy prace nad projektem i przygotowujemy kilka wstępnych propozycji. Każdy element identyfikacji wizualnej omawiamy i dopracowujemy do momentu pełnej akceptacji.

Realizacja

IDENTYFIKACJA WIZUALNA - realizacja

Po zaakceptowaniu zaproponowanej identyfikacji, przygotowujemy poszczególne projekty według podanej przez Ciebie kolejności, w różnych niezbędnych formatach i w jakości drukarskiej wraz z uszlachetnieniami.

Przekazanie projektów

IDENTYFIKACJA WIZUALNA - przekazanie projektów

Przygotowane pliki przekazujemy w umówionych formatach do klienta, wraz z autorskimi prawami do wykonanego projektu oraz do wskazanej nam wcześniej drukarni, ze wszystkimi ustalonymi uszlachetnieniami.


Ile kosztuje projekt identyfikacji wizualnej i jak zamówić?


Koszt identyfikacji wizualnej uzależniony jest od zawartości elementów, które Twoja firma potrzebuje. Skontaktuj się ze mną i opisz w kilku słowach czym zajmuje się Twoja firma i co mogę dla Ciebie zaprojektować?

Warto byś się zastanowił:

1. Kto jest głównym odbiorcą Twojej oferty?
2. Gdzie znajdują się Twoi klienci?
3. Jakie cele chcesz zrealizować??

  • Branding – wprowadzenie na rynek nowej marki.
  • Rebranding – odświeżenie wizerunku Twojej firmy.
  • Wprowadzenie na rynek nowej usługi lub produktu.
  • Prosty projekt wizerunkowy – pakiet na start lub odświeżenie starego wizerunku.
  • Kompleksowy projekt wizerunkowy – komlet materiałów do wdrożenia nowego wizerunku.
  • Projekt kampanii reklamowej online i offline.

4. Wiesz dokładnie czego chcesz?

  • Identyfikacja wizualna (logo, materiały biurowe)
  • Projektowanie graficzne (broszury, katalogi)
  • Ilustracja
  • Witryna WWW
  • Aplikacja mobilna
  • Fotografia
  • Film
  • Organizacja targów
  • Tożsamość marki

Odpowiedź na te pytania znacznie ułatwi mi przygotowanie dla Ciebie wyceny.

o f e r t a >


Zapraszam do współpracy ZAPYTAJ O OFERTĘ